Kurš paliek resnāks? Pūces vai cīruļi?

0
664
miegs

Uztura speciālistiem vienmēr ir bijušas diskusijas par to, vai notievēšana ir atkarīga tikai no uzņemtajām kalorijām, vai arī ir citi faktori, kuriem ir ilgtermiņa ietekme. Kā piemēram, izvēlēto ēdienu kvalitāte, makroelementu ietekme uz hormoniem un ēšanas paradumi.

Ir vairāki pētījumi, kas aptiprina otro argumentu. Piemēram, kad divām cilvēku grupām liek ēst vienādu skaitu kaloriju, bet vienai grupai liek ēst vairāk olvaltumvielas, tā grupa zaudēja vairāk taukus un palika slaidāka. Šeit var izlasīt par līdzīgu pētījumu.

Pūces pret cīruļiem

Vai Tu esi viens no tiem, kas ceļas agrāk no rīta par visiem citiem un arī dodies gultā agrāk? Vai arī, esi no tiem, kuriem patīk ilgi gulēt, 10 reizes uzspiest modinātājam “snooze” un arī iet vēlu vakarā gulēt?

Pētījums

Somi veica pētījumi, kur 1854 nejauši izvēlētiem cilvēkiem tika uzraudzīti gulēšanas un ēšanas ieradumi. Pētnieki vēlējās noskaidrot, kā šie paradumi viens otru ietekmēja. Pētījuma dalībnieki pierakstīja savas maltītes un arī uzņēma tām fotogrāfijas (pirms vēl Instagram kļuva populārs).

Rezultāts

Rīta putni, kuri gāja laicīgi gulēt un cēlās agri no rīta, veica labākas ēdienu izvēles nekā tie, kas palika vēlu nomodā. Viņi visas dienas garumā izvēlējās veselīgākas maltītes.

Pūces no rīta parasti ēda mazāk olbaltumvielas un vairāk cukuru saturošus ēdienus un vakarā (pēc pulkstens 8) uzņēma ēdienus ar mazāk olbaltumvielām un vairāk augstu tauku saturošus ēdienus. Interesanti, ka šiem cilvēkiem arī bezmiegs bija biežāk novērojams.

Lai arī abas grupas ēda līdzīgu apjomu ar kalorijām, pētnieki nonāca pie secinājuma, ka vēlajiem putniem, kur atliek savas maltītes uz vēlāku laiku, ir lielāks risks uzņemt lieko svaru un piedzīvot vielmaiņas problēmas nākotnē.

ATBILDĒT