liesās zivis

Diēta, kura Tev sniedz par 30% mazāk enerģijas, kā patērē, palīdzēs Tev veiksmīgi nomest svaru. Ja izmantosi mencu vai kādu citu lieso zivi, kā proteīna avotu, tad tas Tev izdosies vēl ātrāk.

Islandes Universitātes pētnieki ir publicējuši pētījumu, kurā tika noskaidrots, ka liesās zivis, kombinācijā ar zemu kaloriju diētu, sniedz labāku rezultātu, kā citi olbaltumvielu avoti.

Zivis, olbaltumvielas un svara samazināšana

Zivis ir labas priekš Tavas sirds un asinsvadu veselības, kā arī, lai panāktu savus svara mērķus.  Iemesli tam var būt dažādi, jo zivis satur daudz n-3 taukskābes, vitamīnu D, tāpat arī, zivs olbaltumvielas satur relatīvi daudz amino skābi taurīnu, kas uzlabo vielmaiņu. Tas ir fakts, ka cilvēki zaudē vairāk svara, ja tie uzturā lieto daudz zivis. Pētījumos ar dzīvniekiem, ir atklāts, ka zemu kaloriju diēta, kas satur daudz zivs olbaltumvielas, notur vairāk muskuļu glikozes rezerves, kā citu olbaltumvielu diēta.

Pētījums

Pētnieki vēlējās noskaidrot, kāds efekts ir diētai, kura satur daudz liesās zivis, ja to izmanto cilvēki ar lieko svaru. Pētījumam viņi uzaicināja 126 cilvēkus ar lieko svaru, kuri bija vecumā no 20 līdz 40 gadiem. Viņiem bija jāievēro diezgan stingra diēta 8 nedēļu garumā. Vienai grupai tika dota liesā gaļa katru dienu, otrai grupai, gaļas vietā, tika dotas 150g mencas 3 reizes nedēlā. Trešajai grupai deva 150 gramus mencas 5 reizes nedēļā. Pētījuma dalībniekiem 35% no uztura sastāvēja no taukiem, 17% no olbaltumvielām un pārējie bija ogļhidrāti.

Rezultāti

Pētījumā atklājās jo vairāk tika uzņemtas mencas uzturā, jo lielāks bija notievēšanas efekts. Mencu diētai bija iespaidīga ietekme gan uz svara samazināšanu, gan vidukļa apkārtmēra samazināšanu. Ēdot mencu gaļas vietā, izdevās zaudēt 1.7kg 8 nedēļu laikā.

 

DALĪTIES