Proteīna diēta – sievietēm, kuras grib attīstīt muskuļus

0
114

Sievietes, kuras regulāri un intensīvi cilā svarus, lai kļūtu atlētiskākas un attīstītu muskuļus, ir nepieciešams uzturā atvēlēt lielāku daļu olbaltumvielām jeb proteīnam. Pie šādas atziņas nonāca amerikāņu pētnieki, veicot 8 nedēļu izpēti par proteīna diētu.

Pētījums

Sākumā var šķist, ka ir pieteikoši daudz pētījumu par olbaltumvielu pozitīvo ietekmi uz ķermeņa kompozīciju, liekā svara samazināšanu, spēka un muskuļu attīstību. Tomēr nav vēl līdz šim pētīts, kā olbaltumvielas ietekmē sievietes un cik daudz to vajadzētu uzņemt, lai uzlabotu muskuļu augšanu un veicinātu atlētiskāku ķermeņa kompozīciju.

Pētījumā piedalījās 17 sievietes, kuras bija vecākas par 21 gadu un ikdienā jau labu laiku trenējās. Visu pētījuma laiku sievietes trenējās pēc vienas treniņu programmas. Daļa sieviešu uzturā uzņem 0.9 gramus olbaltumvielu uz katru kilogramu no sievietes svara. Šī bija zemu olbaltumvielu grupa. Otrai grupa saņēma uzturā 2.5 gramus olbaltumvielu uz kilograma.

Rezultāti

Pēc 8 nedēļām tika veikts salīdzinājums, lai noteiktu, kā proteīna diēta ir ietekmējusi ķermeņa svaru un spēku. Atlētes no augstu olbaltumvielu uztura grupas ievērojami nometa lieko svaru – vidēji tika zaudēti 1.1kg ķermeņa tauku. Sievietes no zemu olbaltumvielu grupas nometa vidēji 0.8kg tauku.

Pārsteidzošāk, ka sievietes ar paaugstinātu olbaltumvielu uzturu panāca muskuļu masas pieaugumu par 2.1 kg. Otrā grupa vien pievienoja vidēji 0.6kg savai muskuļu masai.

Varam secināt, ka sievietēm, kuras vēlas kļūt atlētiskākas, nomest lieko svaru vai gūt muskuļu masu ir vēlams uzņemt vairāk olbaltumvielas uzturuā. Optimāls rezultāts jau ir novērojams pie 2.5 gramiem olbaltumvielu uz katru ķermeņa kilogramu.

DALĪTIES