Cilvēkiem jau ilgi ir dalījušās domas par to vai labāk ir paēst brokastis un tad skriet, vai labāk trenēties tukšā dūšā. Tāpēc ir laiks apskatīties uz pētījumiem un nonākt pie galēja secinājuma.

Pētījums

Briti priekš pētījuma uzaicināja 10 veselīgus, bet smagus, vīriešus.  Tiem lika mērenā tempā skriet stundu no rīta. Vīrieši skrēja ar 60% jaudu.

Vienā gadījumā vīrieši skrēja nepaēduši brokastis jeb tukšā dūšā. Otrā gadījumā tie skrēja divas stundas pēc brokastu paēšanas, kurās uzņēma 650 kcal.

Rezultāti

Kad vīrieši skrēja tukšā dūšā no rīta, tie sadedzināja par 20g mazāk ogļhidrātu un 7g vairāk tauku, kā tie, kas skrēja pēc brokastīm.

Maza tabula no pētījuma:

skriešana tukšā dūšā

Interesanti, ka skrienot tukšā dūšā, ķermenī tika vairāk aktivizēti dažādi gēni, kas stimulē tauku dedzināšanu.

Secinājums

Šis pētījums sniedz skaidrus pierādījumus, ka ēšanas paradumi attiecībā pret treniņu, tiešā veidā ietekmē tauku oksidācijas apjomu.

Kad trenējies pēc maltītes, tauku šūnas sacenšās enerģijas patērēšanā ar ogļhidrātiem, bet tukšā dūšā, tauku šūnas ir pirmās rindā, lai tiktu izmantotas enerģijā.

DALĪTIES

ATBILDĒT