16.5 C
Rīga, Latvija
Pirmdiena, 28. maijs
Tēmas Asinsspiediens

Asinsspiediens

 

paaugstināts asinsspiediensKad pukst Tava sirds, tā pumpē asinis apkārt pa Tavu ķermeni. Tā tiek nogādāts skābeklis un enerģija. Kad asinis pārvietojas, tās spiežas pret asinsvadu sieniņām. Spēks, ar kādu tās spiežās, ir asinsspiediens.

Normāls asinsspiediens

Ideālajā gadījumā, asinsspiediena norma ir 120/80mmHg. Šāds ir ideāls asinsspiediens, lai nodrošinātu normālu un veselīgu ķermeņa darbību. Ar šādu līmeni samazinās risks saslimt ar asinsvadu vai sirds slimībām, vai dabūt insultu jeb trieku.

Paaugstināts asinsspiediens

Ja Tev ir ilgstoši 140/90 vai virs tā, tad tas ir pārāk augsts asinsspiediens, kuru ir nepieciešams samazināt. Paaugstināts asinsspiediens uzliek papildus slodzi sirdij un asinssvadiem. Ilgtermiņā tas palielina sirds slimību risku.

Kā pazemināt asinsspiedienu?

Ir dažādi efektīvi veidi asinsspiediena samazināšanai, kas neikļauj medikamentus:

  1. Liekā svara samazināšana
  2. Regulāras fiziskas aktivitātes
  3. Veselīgs uzturs
  4. Samazināt sāls daudzumu uzturā
  5. Samazināt alkohola patērēšanas daudzumu
  6. Pārtraukt smēķēšanu
  7. Samazināt kofeīna uzņemšanas daudzumu
  8. Samazināt stresu

Par citām metodēm un atklājumiem, lasi mūsu blogā:

Ķiploks – tautas medicīnas karalis

ķiploki
Jau latvieši sen zināja, ka dažādas kaites var veiksmīgi apārstēt ar ķiploku palīdzību. Ne velti ķiplokus nereti dēvē par dabīgajām antibiotikām. Tā kā ķiploks ir tik īpašs un mums gana pieejams, mēs izvēlējāmies apkopot pāris faktus, kuri apstiprina ķiploku pozitīvo ietekmi uz veselību. Ķiploku vēsture Senos laikus...

Paliec slaidāks un veselīgāks neko nedarot

mindfulness
Vai Tev dienā ir 5 - 10 minūtes laika, lai nedarītu neko? Šeit gan nav runa par bezmērķīgu sociālo tīklu rullēšanu uz leju vai seriālu skatīšanos, kas arī daudziem skaitās, kā nekā nedarīšana. Mēs domājam īstu miera stāvokli, meditatīvu mirkli, kas plašākā pasaulē ir...
Close