Augu proteīns ar sliktu aminoskābju profilu padara Tevi resnāku

0
555
kviešu proteīns

Ja veseli cilvēki pāriet uz uzturu, kas balstās uz augu proteīnu jeb olbaltumvielām un nepievērš uzmanību aminoskābju profilam šajās olbaltumvielā, tad tie mēdz uzņemt vairāk tauku.

Pētījums

Amerikāņu dietologs un fitnesa eskperts Leins Nortons (Layne Norton) deva četrām pieaugušu žurku pētījuma grupām barību ar 16% olbaltumvielu sastāvu trīs reizes dienā 12 nedēļas. Viena grupa saņēma olbaltumvielas no kviešiem, otra no sojas, trešā no olām un ceturtā no piena sūkalām.

Rezultāts

Vispamanāmākais rezultāts bija tieši tai grupai, kas uzņēma kviešu proteīnu, jo tai visvairāk pieauga tauku masa. Eksperimenta beigās, žurkas, kas uzņēma kviešu proteīnu bija uzņēmušas par 20 procentiem vairāk tauku, kā pārējās grupas.

Tāpat arī, tika atklāts, ka visvairāk muskuļu masa pieauga žurkām, kas uzņēma sūkalu proteīnu un vismazāk pieauga muskuļu masa žurkām, kuras tika barotas ar sojas proteīnu.

Sūkalu proteīns satur visplašāko aminoskābju profilu, kas palīdzēja palielināt muskuļu masu. Latvijā sūkalu proteīnu var iegādāties gan burkās, kur tas ir sausā pulvera formā, gan parastos piemājas veikalos dzeramā formā.

ATBILDĒT