C Vitamīns – Tavai Ādai un Matiem!

0
65

Visdrīzāk, ka Tu jau zini par pāris galvenajām priekšrocībām, kuras vitamīns C var sniegt Tavam ķermenim. Ir zināms, ka C vitamīns palīdz uzlabot imunitāti, veicina kaulu un zobu veselību un ir pierādījumi, ka C vitamīns palīdz samazināt paaugstinātu asinsspiedienu.

Esam apkopojuši pāris faktus par C vitamīnu, kurus iespējams nezināji.

1C vitamīns pastiprina aizsardzību pret saules nelabvēlīgo ietekmi

C vitamīns (askorbīnskābe) ir antioksidants. Tas nozīmē, ka šis vitamīns cīnās ar brīvajiem radikāļiem. Liela daļa brīvo radikāļu rodas, kad saules stari saskarās ar cilvēka ķermeni un C vitamīna deficīts var ietekmēt to, cik daudz dabīgi Tavs organisms var cīnīties ar tiem. Protams, tas nenozīmē, ka ar C vitamīnu var aizstāt pretiedeguma krēmu, bet pētījumi ir pierādījuši, ka tiem, kuri uzņem ikdienā pietiekoši daudz C vitamīnu, ir novērojami mazāki ādas bojājumi no saules.

2C vitamīns ļauj sadziedēt brūces ātrāk

Tavs ķermenis izmanto C vitamīnu, lai sadziedētu ādas bojājumus un traumas. Kolagēns palīdz ne tikai aizvērt brūces, bet arī veidot rētaudus, kas pasargā brūci. Kolagēns ir olbaltumviela, kas atrodas ādā un tas nodrošina ādas elastību, lai mēs izskatītos veseli un pēc iespējas ilgāk jauni. Patiesībā, 70% ādā esošo olbaltumvielu ir kolagēns un C vitamīns veicina tā ražošanu ķermenī. Lēna ādas bojājumu dzīšana var liecināt par C vitamīna trūkumu.

3Ātrāka matu augšana ar C vitamīnu

Ieprieš minētie brīvie radikāļi var veicināt matu trauslumu un šķelšanos matu galos. C vitamīnā esošie antioksidanti stiprinās matus, uzlabos to veselību un augšanu. Interesanti, ka ir novērots, kā C vitamīns var palīdzēt ilgāk saglabāt matu krāsu. Tas nozīmē, ka tas aizkavē sirmo matu rašanos!

4C vitamīna avoti

Kādos ēdienos atrast C vitamīnu? Zemāk ir ēdieni, kuros C vitamīns ir vairāk kā citos ēdienos:

  • Citrusa augļos (citroni, apelsīni, greipfrūti)
  • Vīnogās
  • Zemenēs
  • Avenēs
  • Kāpostos
  • Puķkāpostos
  • Lapainos dārzeņos
  • Paprikā
  • Kartupeļos
  • Brokoļos
  • Melonēs
  • Kivi

Kad ēdiens tiek pagatavos, ir svarīgi to gatavot zemā termperatūrā un nesteidzīgi, lai C vitamīns saglabātos un netiku iznīcināts ar karstumu.

5Cik daudz C vitamīnu uzņemt?

C vitamīnu ir viegli uzņemt ar sabalansētu uzturu. Tomēr, ja ir novērojamas deficīta pazīmes vai ir atkal pienācis tas laiks gadā, kad visi apkārt slimo, ir vēlams padomāt, kā uzņemt vairāk C vitamīnu, lai baciļi ietu ar līkumu.

Rekomendējamā dienas doza C vitamīnam ir 75 – 125mg.

Vai jau lasīji par B grupas vitamīniem?

DALĪTIES