tirgus

Ēdiena dažādība noteikti ir viens no nozīmīgākajiem nosacījumiem, lai ievērotu sabalansētu uzturu. Tomēr, to panākt mūsdienās ir aizvien grūtāk.

Te ir pāris globāli fakti, kas tikai šo apgalvojumu pastiprina:

  • Pasaule virzās uz standartizētu uztura plānu, kas sastāv no kviešu miltu izstrādājumiem, kukurūzas, rīsiem, sojas un palmu eļļas. Garlaicīgi un ne pārāk veselīgi.
  • Vairāk kā 90% no kalorijām, kuras uzņemam, nāk vien no 30 augu/dzīvnieku sugām.
  • Aptuveni 75% no ēdieniem, ko ēdam, ir no 12 augiem un 5 dzīvnieku sugām.

Lai arī markoelementus var droši uzņemt arī no šādas ēšanas, ir neapzināts daudzums ar mikroelementiem, kas netiek uzņemti.

Kā paplašināt savu ēdienkarti?

Te būs pāris ieteikumi, kā savu ikdienas gājienu uz veikalu padarīt interesantāku un pie viena, paplašināt savu mikroelementu uzņemšanas daudzumu:

  1. Izmanto svaigus produktus – droši apmeklē arī tirgu, lai atrastu kvalitatīvus un svaigus produktus.
  2. Eksperimentē ar zīmoliem – ir pāris ēdieni, kurus Tu visdrīzāk pērc regulāri, tāpēc šeit ir lieliska iespēja eksperimentēt ar produktu zīmoliem. Pat atšķirīga zīmola olīveļļa vai tomāti atšķirsies mikroelementu profilā.
  3. Eksperimentē ar produktiem – apsoli sev katru nedēļu izvēlēties atšķirīgu dārzeni vai augli savā iepirkumu grozā. Tā ir lieliska izdevība nogaršot jaunus ēdienus. Jo vairāk neesi pārliecināts, kas tas tāds ir un vai to vajag likt grozā, jo labāk!
  4. Sāc iepirkties “īpašajos” veikalos – Rīgā un visdrīzāk arī citās pilsētās ir dažādi veikaliņi, kas ir specializējušies kādā virzienā. Šie bio-veikali un citas interesantās vietas, kurām parasti ikdienā paej garām, piedāvā plašu sortimentu ar produktiem, kurus Rimi un citos standarta veikalos neatradīsi. Bieži arī piedāvātā produkcija ir veselīgāka vai dabīgāka.
DALĪTIES

ATBILDĒT