ķiploki

Jau latvieši sen zināja, ka dažādas kaites var veiksmīgi apārstēt ar ķiploku palīdzību. Ne velti ķiplokus nereti dēvē par dabīgajām antibiotikām. Tā kā ķiploks ir tik īpašs un mums gana pieejams, mēs izvēlējāmies apkopot pāris faktus, kuri apstiprina ķiploku pozitīvo ietekmi uz veselību.

Ķiploku vēsture

Senos laikus dažādās pasaules kultūras ķiploki tika izmantoti medicīnā. Indijā, Ķīnā tos izmantoja, lai uzlabotu gremošanu, mutes dobuma veselību un cīnītos ar parazītu infekcijām.

Ķiploka lietošana medicīnā kļuva populārāka viduslaikos. Uzskatīja, ka ķiploki palīdz tikt galā ar artrītu, zobu sāpēm, hronisku klepu, čūsku un insektu kodumiem, ginekoloģiskām problēmām un infekciju slimībām.

Sirds veselības uzlabošana ar ķiplokiem

Vairāki pētījumi ir apstiprinājuši, ka ķiploki ievērojami palīdzējuši samazināt kopējos holesterīna līmeņus un sliktā (LDL) holesterīna līmeni. Cilvēki, kuriem ir kardiovaskulāras slimības, arī iegūst no ķiploku ēšanas ikdienā.  Pat 1 grams dienā sniedz pozitīvu efektu.

Ķiploki pret vēzi

Ir pētījumi, kuri pierādīja, ka pat 5 grami ķiploku dienā veicina veselīgo enzīmu noturēšanos ķermenī, kas liek atkāpties vēža šūnām.

Cits pētījums apgalvo, ka ķiploki un tajos esošās vielas var samazināt risku saslimt ar krūšu vēzi, resnās zarnas vēzi, ādas vēzi un plaušu vēzi. Ir pierādījumi, kas apstirpina ķiploku pozitīvo iedarbību uz audzēju apturēšanu, kas bieži ir atbildīgi par vēža izraisīšanu.

Uzlabo imūnsistēmu

Ķiploki ir bagāti ar antioksidantiem, kuri palīdz ķermenim atbrīvoties no brīvajiem radikāļiem un slimību izraisošiem toksīniem.

Viens 12 nedēļu garš pētījums ar 140 dalībniekiem apstiprināja to, ka ķiploki ir ļoti efektīvi, lai cīnītos ar saaukstēšanos. Vēljovairāk, pētījuma dalībnieki par 60% mazāk saslima, kad uzņēma ķiplokus.

Ja esi jau apslimis vai vēlies izvairīties no saaukstēšanās, iekļauj ķiplokus savā uzturā vai izmanto ķiploka ekstrakta uztura bagātinātāju.

Samazini paaugstinātu asinsspiedienu

Patērējot ķiplokus uzturā, ir pierādīts, ka var samazināt paaugstinātu asinsspiedienu. Pirmie pētījumi bija jau 1979. gadā un ķiploki tiek pētīti vēl aizvien. Pētījumā, kur iesaistījās 47 pacienti ar augstu asinsspiedienu, atklāja, ka ķiploku lietošana palīdzēja asinsspiedienu samazināt par 12 mmHg, kas var būt izšķirošs daudzums, lai diagnosticētu paaugstinātu vai normālu asinsspiedienu.

Uzlabo mutes dobuma higiēnu

Ķiplokiem piemīt antibakteriālas īpašības. Vēsturē veselus ķiplokus košļāja, lai cīnītos ar mutes infekcijām un citām zobu problēmām.

Vairāki pētījumi mūsdienās pierādīja, ka ķiplokus var izmantot, lai cīnītos ar mutes dobuma infekcijām un baktērijām. Ķiploks ir labs antibiotiku aizvietotājs, kuras citādi būtu novājinājušas organismu un imūnsistēmu.

Ar ķiplokiem uzlabo sportistu izturību

Ķiploki, kā atlētu performances uzlabotājs, tiek izmantoti jau tūkstošiem gadu. Ir saglabājušies raksti no senās Grieķijas, kur pirmie olimpieši apēda pāris karotes saspiestu ķiploku pirms sacensībām. Viduslaikos strādniekiem deva ķiplokus, lai cīnītos ar nogurumu.

Iemesls tam ir tāds, ka ķiploki samazina sirds ritmu, atļaujot vairāk asinīm nokļūt muskuļos, kā rezultātā, liekot ķermenim performēt labāk.

Sirds pētnieki ir teikuši, ka pētījumu dalībniekiem, kuri izmantoja ķiploku eļļu 6 nedēļu garumā, samazinājās sirds ritms par 12% un uzlabojās treniņu kapacitāte, ļaujot trenēties ilgāk.

Izskatās, ka visām vecmammām, kuras aicināja saslimstot ēst ķiplokus, bija taisnība.

DALĪTIES

ATBILDĒT