Kokosriekstu eļļa un notievēšana

0
1813
kokosriekstu eļļa

Kokosriekstu eļļa ir notievēšanai draudzīgākie tauki pasaulē. Tie satur īpašu taukskābju kombināciju, kas pozitīvi ietekmē vielmaiņu. Vairāki pētījumi ir pierādījuši, ka lietojot kokosriekstu eļļu uzturā, Tu vari samazināt lieko svaru, it īpaši vēdera dobumā.

Kokosriekstu eļļa un vidēja garuma tauksābes

Kokosriekstu eļļa pamatīgi atšķiras no citiem tauku saturošiem produktiem. Lielākā daļa ēdienu satur garās ķēdes taukskābes, kokosriekstu eļļa pārsvarā satur vidēja garuma taukskābes. Atšķirība ir tajā, ka vidēja garuma taukskābes tiek pārstrādātas citādāk nekā garās ķēdes.

Šīs taukskābes tiek sūtītas pa tiešo no gremošanas trakta uz aknu, kur tās tiek izmantotas uzreiz enerģijā. Ir arī pierādījumi, ka vidēja garuma taukskābes tiek mazāk efektīvi noglabātas tauku rezervēs.

Kokosriekstu eļļa ļauj sadedzināt vairāk kaloriju

Kā citos rakstos esam noskaidrojuši, ne visas kalorijas ir vienādas. Atšķirīgi ēdieni un makroelementi citādāk ietekmē vielmaiņu. Tiem var būt milzonīga ietekme uz mūsu hormonālo sistēmu un vielmaiņas veselību.

Kokosriekstu eļļai ir priekšrocība, ka tā ir termogēna jeb ēdot to, palielinās enerģijas patēriņš (tauku dedzināšana), salīdzinot ar citiem tauku avotiem ar vienādu kaloriju skaitu.

Vienā pētījumā tika atklāts, ka uzņemot 15 – 30 gramus (1 – 2 ēdamkarotes) ar vidēja garuma taukskābēm dienā, palielinājās enerģijas patēriņš par 5% jeb 120 kalorijām dienā. Ir arī citi pētījumi, kas apstiprina to, ka aizstājot taukus, kurus dienā uzņem ar vidēja garuma taukskābēm, cilvēki sadedzina vairāk kaloriju.

Rezultātā, tauki no kokosriekstu eļļas nav tādi paši, kā no olīveļļas vai sviesta, lai gan arī tie produkti ir pilnībā veselīgi.

taukskābes

Kokosriekstu eļļa var samazināt apetīti

Ja kokosriekstu eļļa var paātrināt vielmaiņu un samazināt apetīti, tad tai vajadzētu palīdzēt ar liekā svara samazināšanu ilgtermiņā. Ir vairāk pētījumi, kas šo apstiprina.

Vienā pētījumā 40 sievietes tika sadalītas divās grupās, kur vienai grupai 28 dienas tika dotas 2 ēdamkarotes (30 grami) ar kokosriekstu eļļu un otrai grupai sojas pupiņu eļļa.

Abām grupām lika ēst mazāk kaloriju un staigāt katru dienu. Rezultātā abas grupas zaudēja aptuveni 1 kilogramu, tikai tai grupai, kas uzņēma kokosriekstu eļļu, vidukļa apkārtmērs samazinājās, bet grupai, kas uzņēma sojas pupiņu eļļu, bija pat novērojams mazs vidukļa tauku pieaugums. Pirmajai grupai novēroja pieaugumu labā (HDL) holesterīna līmeņiem, bet otrai grupai tie samazinājās un palielinājās sliktais (LDL) holesterīns.

Citā pētījumā, kur vīrieši ar lieko svaru 4 nedēļu garumā uzņēma katru dienu 30 gramus kokosriekstu eļļu, viduklis samazinājās vidēji par 2.85 cm.

Kopumā, pētījumi norāda uz to, ka svara samazināšanas efekts kokosriekstu eļļai nav pārāk liels, bet iedarbība uz vidukļa apkārtmēru ir vērā ņemama.

Ja mērķis ir samazināt vidukļa apkārtmēru uz tauku rēķina, tad kokosriekstu eļļu ir obligāti jāiekļauj uzturā. Ja tiecies tieši pēc svara samazināšanas (kilogramos), tad ir pieejamas efektīvākas metodes.

Bet kā ar kalorijām?

Svarīgi atcerēties, ka kokosriekstu eļļa sastāv no taukiem. Katrs grams tauku satur 9 kalorijas un kokosriekstu eļļa nav izņēmums.

Ja nemainīsi esošo uzturu, kura dēļ neizdodas nomest lieko svaru un pa virsu pievienosi vēl kokosriekstu eļļu, tad ir sagaidāms pretējs efekts – Tu visdrīzāk pieņemsies vēl vairāk svarā.

Šīs kalorijas ir jāaizstāj ar veselīgākām kalorijām!

DALĪTIES

ATBILDĒT