rieksti

Uzturs, kas pamatā sastāv no pupām, riekstiem, zivīm un jūraszālem, ļoti iespējams, ka pagarinās Tavu mūža ilgumu. Toties pretēju efektu var panākt dzerot saldinātus gāzētos dzērienus. Pie šādiem secinājumiem ir nonākuši pētnieki no Pekinas medicīniskās koledžas.

Pētījums

Pētnieki pārbaudīja 556 ķīniešus, kuri dzīvoja Pekinas priekšpilsētā. Vienai daļai no pētījuma dalībniekiem bija diabēts agrā stadijā un aptuveni 200 cilvēki bija veselīgi.

Pētnieki izmantoja aptaujas, lai noskaidrotu dalībnieku ēšanas paradumus. Kā arī, pētnieki nomērīja viņu telomēru garumu. Telomēri ir kā bioloģiskais pulkstens. Tie ir atrodami mūsu DNS un katru reizi, kad šūna sadalās, tie kļūst īsāki. Jo garāki tie ir, jo ilgāk Tu spēsi nodzīvot. Veselīgs dzīvesveids palēnina tempu, ar kādu telomēri paliek īsāki.

Rezultāti

Interesanti, ka tas, cik daudz tika uzņemti tauki, ogļhidrāti vai olbaltumvielas, neatstāja iespaidu uz telomēru garumu. Tomēr uzņemt daudz kaloriju gan nenāk pa labu. Jo vairāk tika uzņemtas kalorijas dienas laikā, jo vairāk TNF-alfa daļinas cirkulēja pa ķermeni. TNF-alfa ir  iekaisuma faktors, kas pētījumos ir pierādījis, ka ietekmē gandrīz visus procesus, kuri ir saistīti ar veselības pasliktināšanos.

Graudi, piena produkti, dārzeņi, augļi un gaļa neizrādīja nekādu ietekmi uz telomēru garumu.

Toties saldināti gāzētie dzērieni jeb sodas gan negatīvi ietekmēja telomēru garumu. Pētnieki neaklāja nekādu atšķirību starp tiem dzērieniem, kuri bija saldināti ar cukuru vai ar mākslīgiem saldinātājiem kā aspartāmu.

Pētījumā pierādījās, ka uzņemot daudz pākšaugus, riekstus un zivis, var pozitīvi ietekmēt telomēru garumu.

Atklājās, ka diabēts īpaši negatīvi ietekmēja telomērus. Jo ķermenim ir mazāka insulīna rezistence, jo īsāki bija telomēri.

ATBILDĒT