Vidusjūras diēta palīdz skriet ātrāk jau pēc 4 dienām!

104
vidusjūras diēta

Vidusjūras diēta uzlabo sportistu performanci jau pēc četrām dienām, tā noteikuši ir uztura speciālisti no Sentluisas, ASV. Tika salīdzināta divu diētu ietekmi uz veselīgu un sportisku stundetu skriešanas ātrumu. Pētnieku mērķis bija salīdzināt vidusjūras diētu ar tradicionālu amerikāņu uzturu.

Pētījums

Pētījumā tika iesaistīta neliela studentu grupa – 11 cilvēki, kas jau aktīvi nodarbojas ar sportu. Tiem lika skriet piecus kilometru uz skrejceliņa divos dažādos gadījumos. Pirmajā reizē mērījumi tika veikti, kad studenti bija četras dienas ēduši neveselīgi, izvēloties tradicionālus amerikāņu kultūras ēdienus. Otrā gadījumā mērīja skriešanas ātrumu, kad pētījuma dalībnieki bija četras dienas ēduši veselīgu pārtiku no vidusjūras virtuves.

Ritumnieciskais jeb amerikāniskais uzturs mazāk saturēja svaigus dārzeņus, augļus, riekstus, olīveļļu, pākšaugus, zivis, bet uzsvars tika likts tieši uz graudaugu produktiem, miltu un piena produktiem, sarkano gaļu, produktiem ar augstu cukura un sāls daudzumu, kā arī ēdieniem, kas satur daudz piesātinātās taukskābes.

Vidusjūras diēta iekļāva tieši vairāk dārzeņus, rekstus, augļus, zivis un labo tauku avotus, kā olīveļļu. Tāpat arī, uzsvars tika likts uz balto gaļu, pākšaugiem un ja bija vēlēšanās, drīkstēja izdzert pie maltītes vienu vīna glāzi dienā. Limitēja saldinātu dzērienu uzņemšanu un neļāva aizrauties ar smalkmaizītēm vai citiem miltu produktiem.

Rezultāts

Pārsteidzoši, bet jau pēc četrām dienām, izmantojot vidusjūras diētu, studenti piecus kilometrus noskrēja par sešiem procentiem ātrāk!

Pētnieki izvirzīja vairākas hipotēzes, kāpēc varētu būt novērojams tāds rezultāts. Ir novērots, ka vidusjūras diētā saturošie ēdieni aktīvāk cīnas ar iekaisumiem un brīvajiem radikāļiem. Kā arī, dārzeņi, kas ir diētā, mazina ķermenī skābo vidi un to padara sārmaināku. Trešais izskaidrojums ir tāds, ka vidusjūras diēta ķermeni veiksmīgi nodrošina ar nitrātiem. Kad uzņem tos, tie pārtop par slāpekļa oksīdu, kas palīdz muskuļos nogādāt vairāk skābekli un var samazināt enerģijas patēriņu treniņa laikā, padarot treniņus efektīvākus.

Var secināt, ka vidusjūras diēta var uzlabot distanču skriešanas ātrumu. Tāpat arī, ļoti iespējams, to var panākt ar citām diētām, kas ir bagātīgas ar dārzeņiem un lapaugiem.