Ēd riekstus, lai ātrāk notievētu!

360
rieksti notievēšanai

Ja cilvēki katru dienu ēstu riekstus, viņi nevis pieņemtos svarā, taču tieši otrādi – nomestu lieko svaru. Veicot pētījumu Amerikas uztura speciālisti ir nonākuši pie šādas atklāsmes. Riekstu pozitīvā ietekme uz svara samazināšanu ir vēl izteiktāka, ja tie aizstāj našķošanos ar čipsiem vai frī kartupeļiem.

Pētījums

Pētnieki saistībā ar Harvardas Universitāti apkopoja datus no 1986. līdz 2011. gadam lielā pētījumā par veselības aprūpes darbinieku veselības stāvokli. Pētījumā tika iesaistīti 145 000 dalībnieki. Vienā no pētījuma daļām tika apskatīta dažādu riekstu ietekme uz ķermeņa svaru.

Rezultāts

Kopumā pierādījās pārliecinoša korelācija starp riekstu patēriņu un liekā svara samazināšanos. Vislielākie ieguvēji bija tie, kas neveselīgas uzkodas un našķus aizstāja ar riekstiem.

Ir vairāki iespējamie izskaidrojumi, kāpēc kaloriju pilnie rieksti neveicina svara pieaugumu, bet gluži pretēji to samazina. Ir cits pētījums, kurā ir noskaidrots, ka no riekstiem ne visas kalorijas tiek absorbētas organismā.

Papildinot, riekstos esošās nepiesātinātās taukskābes ātrāk tiek iztērētas enerģijā, salīdzinot ar piesātinātajām taukskābēm, kādas ir atrodamas tādos našķos kā čipsos.

Rieksti ir ar uzturvielām bagāti un satur daudz labās taukskābes. Ēdieni ar augstu tauku saturu ātrāk rada sāta sajūtu, kas, iespējams, attur no tālākas našķošanās.

Kopsavilkumā, iekļaujot riekstus savā ikdienas uzturā, ne tikai iegūsi vērtīgas un veselīgas uzturvielas, bet arī vari samazināt vai vieglāk noturēt savu esošo svaru!

Avots