Karnitīns padara skrējējus slaidākus un muskuļotākus

62
karnitins

Ja esi nesen uzsācis skriet vai darīt kādu citu kardio treniņu, Tava izsturība pieaugs, ja papildus uzņemsi aminoskābi un uztura bagātinātāju karnitīnu (l-karnitīns). Nesen pie šādas atklāsmes atnāca turku uztura zinātnieki, veicot dzīvnieku testus. Balstoties uz viņu pētījumu, karnitīns arī palīdz straujāk nomest lieko svaru.

Pētījums

Zinātnieki 56 žurkas sadalīja 8 grupās. Vienā grupā žurkas 6 nedēļas neko nedarīja un ēda standarta žurku barību. Otrā grupā žurkas 5 reizi nedēļā trenējās, skrienot pa ratu, 45 minūtes dienā ar vidēju slodzi. Pārējās 6 grupas arī sportoja, bet katrai vēl papildus tika dots karnitīns dažādās dozās.

Rezultāts

Atklājās, ka visām grupām, kuras uzņēma karnitīnu, uzlabojās fiziskā izturība. Lietojot l-karinitīnu, zinātnieki atklāja, ka tas samazināja asinīs mioglobīna koncentrāciju. Tas liecina par to, ka karnitīns pasargā muskuļus no bojājumiem. Papildus tika novērots, ka šīm 6 žurku grupām karnitīns palīdzēja samazināt tauku masu. Uztura bagātinātājs un treniņi pastiprināja viens otra efektu.

Secinājumi par karnitīnu

Pētījuma rezultāti pārliecinoši pierādīja, ka l-karnitīns bez sportiskām aktivitātēm spēj regulēt ķermeņa metaboliskos procesus un palīdzēt saglabāt veselīgu svaru. Tomēr visefektīvāk ir apvienot augstāku karnitīna dozu ar regulāru sportu. Šī kombinācija atstāj pozitīvu efektu uz veselību un atlētisko performanci. Interesanti, ka citā pētījumā tika atklāts, ka efektīvai karnitīna darbībai ir nepieciešams stabils un mazliet paaugstināts insulīna līmenis asinīs, tas nozīmē, ka tukšā dūšā (darot fastingu, piemēram) vai esot uz zemu ogļhidrātu diētas, karnitīns varētu būt mazāk efektīvs vai vispār nestrādāt.

Avots