Viena ēdamkarote olīveļļas dienā var uzlabot sirds veselību

137
olīveļļa

Blogā jau ir raksts par to, ka vidusjūras diēta ir viena no veselīgākajām diētām pasaulē. Pēc ilgāka laika ir veikts jauns pētījums par olīveļļas ietekmi uz veselību.

Līdz šim visi līdzīgie pētījumi tika veikti Vidusjūras piekrastes valstīs un Eiropā. Nesen ir publicēts jauns pētījums no ASV, kas pārbaudīja olīveļļas ietekmi uz veselību tieši ASV iedzīvotājiem, kuriem vidējā ēdienkarte var atšķirties no Eiropas vai Vidusjūras.

Pētījumā tika izmantoti dati sākot no 1990. gada, kas parādīja, ka, uzņemot dienā vairāk kā pusi ēdamkarotes olīveļļas, samazinās risks saslimt ar asinsvadu slimībām par 15% un no koronārās sirds slimības par veselu 21%.

Arī kardiologi no sirds slimību medicīnas centra Ņujorkā atzīst, ka olīveļļas ir vienkāršs veids, kā aizstāt dzīvnieku tauku produktus kā margarīnu, sviestu vai piena produktus, kuru lietošana pētījumos ir saistīta ar paaugstinātu risku saslimt ar sirds un asinsvadu slimībām.

Interesanta detaļa atklājās pētījuma gaitā – olīveļļa nav vienīgā eļļa, kurai ir novērojami šādi pozitīvi ieguvumi uz cilvēku veselību. Arī citas augu eļļas, kā kukurūzas un saflora eļļa, pētījumā tika asociēta ar pozitīviem efektiem. Tomēr būtu nepieciešami vēl papildus pētījumi, lai varētu par to pilnībā pārliecināties.

Pētījumā gaitā radās jauni jautājumi par olīveļļas ietekmi uz sirds un asinsvadu veselību, kuru atbildēm būtu nepieciešams veikt papildus izpētes. “Viena lieta, ko šoreiz nespējām noteikt ir, kā dažādas olīveļļas ietekmē cilvēka veselību. Vai ir atšķirība starp parstu olīveļļu un nerafinētu (extra virgin)? Ir pierādījumi, ka nerafinēta olīveļļa satur vairāk polifenolus, kuru klātbūtne ķermeņi ir saistīta ar labākiem lipīdu spektra rādītājiem un zemāku iekaisuma līmeni.” ziņo Dr. Marta Guaš-Ferre, pētījuma galvenā autore.