Labāks miegs ilgākam mūžam!

41
miegs

Jo labāka būs Tava miega kvalitāte, jo ilgāku mūžu nodzīvosi! Tā apgalvo Pitsburgas universitātes pētnieki.

Pētījums

Pētījuma laikā tika iesaistīti 184 cilvēki vecumā no 58 līdz 91 gadam. Pētījuma dalībnieku veselība tika uzraudzīta 13 gadus.

Pētījuma mērķis bija pārbaudīt, kā miega kvalitāte ietekmē mūža ilgumu. Tehnoloģijas, kā mākslīgais apgaismojums, mobilās ierīces un TV jau ilgstoši tiek vainotas pie miega kvalitātes krituma, tāpēc ir svarīgi saprast, kā šīs mūsdienu pārmaiņas ietekmē mūsu veselību.

Pētījums tika balstīts uz apgalvojumu, ka pārāk mazs miegs samazina ķermeņa skābekļa uzņemšanas kapacitāti, kas veicina liekā svara uzņemšanu un samazina testosterona līmeņus.

Rezultāts

Pētnieki nonāca pie 3 galvenajiem faktoriem, kas ir saistīti ar miegu un iespējams ļāva cilvēkiem virs 60 dzīvot ilgāk.

Tie, kuri dzīvoja virs 60 gadiem, vairums aizmiga mazāk kā pusstundas laikā. Šī grupa gultā krietni mazāku laiku pavadīja nomodā. Vēljovairāk, šie cilvēki vismaz 80% no laika gultā bija aizmiguši.

Tomēr, kā galvenais faktors tika izvirzīts aizmigšanas ātrums – ja aizmigšana paņēma vairāk kā 30 minūtes, agrākas nomiršanas risks pieauga par 2.14 reizēm.

Tiem cilvēkiem, kuri gultā pavadīja vairāk kā 80% laika nomodā, nomiršanas risks pieauga par 1.93 reizēm.

Secinājumi

Noslēgumā, šis pētījums noteikti uzsver miega lomu vecākiem cilvēkiem, lai varētu veicināt ilgāku un veselīgāku mūžu. Ir noskaidroti faktori, kuri nomiršanas risku ievērojami paaugstina. Izvērtējot veselību vecākai auditorijai gan ārstiem, gan pašiem pacientiem būtu vēlams sekot ciešāk līdzi saviem miega paradumiem, lai atrastu anomālijas, kas pakļauj veselību potenciālām briesmām.