Taurīns palīdz sportot ilgāk karstā laikā

127
taurīns

Kad ārā ir iestājusies vasara un temperatūras stabiņš ir virs 30 grādiem, 4 grami taurīna pirms sacensībām vai treniņa var uzlabot Tavu performanci. Taurīns (aminoskābe) palīdz ķermenim efektīvāk sevi dzesēt. Pie šādas atziņas ir nonākuši britu pētnieki.

Pētījums


Uz pētījumu tika uzaicināti 11 vīriešu kārtas studenti, kuriem izpētes nolukā bija jāminās ar velotrenažieri. Tests tika veikts divos piegājienos. Abos gadījumos telpas temperatūra bija +35 grādi pēc celsija un telpā bija 40% mitrums. Sportistiem lika mīties ar augstu intensitāti, līdz tie vairāk nespēja pamīties.

Vienā gadījumā stutentiem 2 stundas pirms treniņa iedeva placebo kapsulas, bet otrā gadījumā pētnieki studentiem iedeva taurīnu. Taurīns tika dozēts, lai tas atbilstu 50mg uz 1kg ķermeņa svara. Attiecīgi, pie 90kg svara, students saņēma 4.5g taurīna. Šāda doza ir lielāka, kā atrodama enerģijas dzērienos. Nereti viena bundža ar enerģijas dzērieniem satur vien 1 gramu.

Rezultāts

Taurīns nodrošināja, ka studenti varēja par 10% ilgāk veikt vingrinājumu nekā grupa, kura neuzņēma taurīnu. Taurīns limitēja ķermeņa temperatūras celšanos, jo taurīns veicināja ķermeņa svīšanu. Pētījums pie viena arī apstiprināja taurīna ietekmi uz termoregulējošajiem procesiem ķermenī.

Balstoties uz pētījumu, atlētiem var rekomendēt 2 stundas pirms treniņa uzņemt papildus taurīnu, lai panāktu pozitīvu efektu. Ilgāks un efektīvāks treniņš var palīdzēt arī sadedzināt vairāk kalorijas, lai būtu vieglāk nomest lieko svaru.

Tā kā šis bija pirmais tāda veida taurīna pētījums, noteikti tiks veikti vēl papildus pētījumi, lai vēl labāk izprastu taurīna ietekmi uz atlētu performanci un ķermeņa procesiem.